söndag 27 januari 2013

Skriv om hur internet påverkat världen.


I Jemen är nästan halva befolkningen analfabeter. En på tusen har internet.
Kvinnorna går täckta i svart tyg och riskerar att bli hängda i närmaste lyktstolpe
om de inte håller sig inom koranens råmärken. För oss övriga innebär däremot
internet ett ganska stort utbud av gratis nakenbilder - vilket i sin tur gör att man
slipper riskera att skämma ut sig i tidningskiosken.

Då jag var liten grabb gick jag och plockade delar på soptippen för att kunna
skruva ihop min första motorcykel. Det där har kanske försvunnit lite också.

8 kommentarer:

  1. Wow - lyckades du med motorcykeln?

    SvaraRadera
  2. Undrar vem som bestämmer vad som är inom koranens råmärken :-/.

    Såg för ett par år sedan på TV en dokumentär just om kvinnors situation i Jemen. De skildrade bl.a. ett par, där mannen faktiskt hade en dator. Han tillät inte sin fru att titta. Han jagade ut henne ur kojan de bodde i mitt i öknen, när han skulle använda den. Kanske för att se på nakna flickor. Vad vet jag ;-).

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet, jag tror det ligger en del i det Ethel skriver.

    SvaraRadera
  4. Försöker intala mig att fler får tillgång till mer. Så småningom. Trots allt.

    SvaraRadera